Partly Cloudy

17°C

Partly Cloudy

Notícies de benestar social a l'Ajuntament de Seva

L'Ajuntament de Seva expressa el seu condol per la mort d'un jove a Tona

El consistori mostra tot l’escalf i suport al poble veí per aquest trist i tràgic accident ocorregut a la Festa Major.

L'Ajuntament de Seva expressa el seu sentit condol per la pèrdua d'un jove de 24 anys en un accident fortuït durant la Festa Major de Tona. L'alcalde Xavier Rierola, en nom del consistori, trasllada les condolences als familiars i amics del jove i expressa el seu suport i solidaritat en aquests moments difícils.

Apunta’t al sopar benèfic contra el càncer!

La jornada solidària tindrà lloc aquest dissabte 28 de juliol, a partir de les 21 hores, a la Sala Polivalent.

Seva i els seus veïns i veïnes estan cridats a demostrar, novament, la seva faceta més solidària i altruista aquest estiu. El municipi s'implicarà un any més en el sopar popular organitzat per la Junta local de l'Associació d'Osona Contra el Càncer.

Durant la trobada, al marge del sopar, es farà la tradicional rifa amb més de 400 premis i regals, molts d'ells obtinguts a través de donacions de comerços i empreses del poble.

Els tiquets per al sopar benèfic es poden adquirir a l'Ajuntament de Seva i tenen un preu de 15 euros. A més, el consistori informa que tots aquells grups de 10 o més persones poden reservar taula per a la jornada solidària.

Des del consistori s'aprecia el gran esforç i dedicació que fan entitats com Osona Contra el Càncer, que treballa amb l'objectiu de recaptar fons i continuar treballant per augmentar el benestar i millorar la qualitat de vida de les persones afectades per aquesta malaltia. Per a més informació sobre totes les actuacions i campanyes que organitza aquesta associació, podeu consultar www.osonacontracancer.cat.

SoparContraCancerSeva

Tret de sortida a la Campanya 'A cegues no mola' d'aquest estiu 2018

Els municipis de la Mancomunitat La Plana compten, així, amb aquest programa per potenciar unes festes majors de qualitat, amb menys riscos i lliures de sexisme. Les accions de les campanyes d’enguany han estat treballades conjuntament amb els càrrecs electes municipals a la Taula d’oci Nocturn de la Mancomunitat La Plana.

Per sensibilitzar la població es porta a terme una campanya visual amb missatges preventius sobre sexisme, consum de drogues i incivisme. Aquesta es farà via xarxes socials, també amb cartells i dues pancartes, una amb el missatge “El sexisme no està convidat a la festa” i l’altre amb el missatge “Aconseguir-ne pot ser fàcil, passar-se també!”.

A més, es muntarà una estand als espais nocturns de les festes majors. L’estand és un punt d’atenció i consulta que ofereix els següents serveis: informació sobre consums de drogues, punt de denúncia d’assetjaments sexuals, dispensació gratuïta d’aigua, test d’alcoholèmia i dispensació de Kits del plaer per una sexualitat sana i afectiva.

Les intervencions d’aquest estiu es faran a la Festa del Sol Creixent als Hostalets de Balenyà el 13 juliol, el 3 i 4 d'agost a la Festa Jove a Tona, el dia 11 d’agost a la Festa Major de Seva, el 25 d’agost a la Festa Major Jove de Taradell i el 9 de setembre a la Festa Major de Viladrau.

Enguany s’ha continuat amb l’acció “A l’altra banda de la barra”, on les persones referents de joventut de cada municipi i l’Agent de Salut de la Mancomunitat la Plana s’han coordinat amb les diferents comissions de festes i entitats juvenils, que organitzen les festes d’estiu, per treballar conjuntament la manera de reduir riscos derivats del consum d’alcohol i drogues i detectar i denunciar possibles cassos d’assetjament sexual o violència masclista. Aquesta acció ofereix la possibilitat d’utilitzar polseres per identificar els majors d’edat, i així, evitar vendre alcohol a menors d’edat.

A més, aquest any, els i les professionals que seran a l’estand han fet una formació sobre com actuar en cas d’assetjaments sexuals en moments de festa, amb l’Ana Burgos i la Carla Vall de l’Observatori Noctàmbules. Per tenir eines a l’hora d’intervenir en un cas d’assetjament i saber com atendre a la persona que ha estat agredida.

Aquest programa compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Direcció General de Joventut així com amb la col·laboració de Mossos d’Esquadra, cossos de seguretat municipals i entitats organitzadores de la Festa Major.

Aceguesnomola

Elsexismenoestaconvidatfesta

PuntAmicACeguesNoMola

Gaudim d’un bany segur!

Si us banyeu en piscines, rius, estanys o pantans no us exposeu a riscos innecessaris. Seguiu els consells següents per evitar-ho:

BanySegurPiscines

Primer concurs comarcal de microrelats 'Dones amb veu i lletra'

L'objectiu del concurs és sensibilitzar la població sobre les violències masclistes i conscienciar-la per eradicar-les, així com crear una eina de visualització de les lluites personals i col·lectives, a través de la creació literària.

Per això, la temàtica dels microrelats ha de ser relacionada amb els drets de les dones i la lluita per eradicar les desigualtats socials, econòmiques i les violències masclistes. El contingut de les obres pot estar enfocat des d'un punt de vista ampli i pot incloure relats tant de lluites personals com col·lectives.

Hi poden participar persones majors de 16 anys i el termini de presentació de les obres serà fins al 9 d'abril de 2018.

L'acció s'emmarca en la campanya d'activitats programades pel 8 de març, Dia Internacional de les Dones, data significativa històricament per la demostració de la força i organització de les dones i la lluita per la igualtat de drets i l'erradicació de les violències masclistes. Aquest concurs és organitzat per l'oficina del VicDones-SIAD Osona (Ajuntament de Vic i Consell Comarcal d'Osona), SIAD Manlleu, la Mancomunitat La Plana i l'àrea de Polítiques d'Igualtat de l'Ajuntament de Torelló.

Per a més informació, podeu consultar les bases del concurs.

DonesambveuilletraSeva

Oberta la convocatòria de beques per a l’escolarització

BequesEscolarsSevaDel 12 de març fins al 18 de maig, els infants i joves empadronats a Seva-Sant Miquel de Balenyà nascuts entre els anys 2002 i 2015, que correspon a les edats de 3 a 16 anys, que estiguin cursant entre P3 i 4art d'ESO poden sol·licitar una beca d'escolarització que cobreixi llibres, material escolar i sortides curriculars pel curs 2018-2019.

Aquesta convocatòria d'ajuts, convocada per la Mancomunitat La Plana, té per objectiu facilitar el pagament de les despeses escolars dels infants i joves que per diversos motius socioeconòmics tenen dificultats per gaudir de l'etapa educativa amb normalitat.

Per a poder-hi optar s'ha de complimentar aquesta sol·licitudi demanar hora a l'educador/a social de l'Àrea Social de la Mancomunitat La Plana, trucant al telèfon 93 812 54 45, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i de dilluns a dijous de 15 a 17 hores.

D'acord amb la valoració de la situació econòmica i de la realitat social de l'infant-jove/família, utilitzant barems socioeconòmics, es definirà el percentatge de beca econòmica que s'atorgarà.  Podeu consultar les bases al tauler d'anuncis de www.mancoplana.cat.

A la sol·licitud de l'ajut caldrà adjuntar la documentació següent:

  • Model d'instància normalitzat sol·licitant l'ajut
  • Llibre de família
  • Fotocòpia del  DNI o NIE de tots els membres de la unitat familiar majors de 14 anys
  • Volant de convivència
  • Certificat de reconeixement de disminució (si s'escau)
  • Carnet de família nombrosa i/o monoparental ( si s'escau)
  • En cas de sentència de separació o divorci, cal portar el conveni regulador on consti pensió alimentària i el règim de custòdia dels fills
  • En cas d'acolliment, cal portar document acreditatiu de qui fa l'acollida
  • Rebut del lloguer o hipoteca de l'habitatge habitual
  • Justificant d'ingressos de tots els membres de la unitat familiar:
    • 1a opció: justificants d'ingressos de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar: si es troba ocupat laboralment, portar les últimes 3 nòmines, contracte de treball i/o altres prestacions (pensions, renda garantida de ciutadania, pensions no contributives, llei de dependència, ajuts de lloguer, etc.)
    •  2a opció: Treballadors autònoms, l'última declaració trimestral IRPF
    •  3a opció: En cas d'estar a l'atur i no rebre cap prestació presentar certificat de l'OTG
    •  4a opció: Declaració de la renda de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar
    •  5a opció: En cas de no poder acreditar la situació administrativa i/o econòmica es requerirà declaració jurada de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar
  • Certificació responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament corresponent
  • Dades bancàries de l'entitat que designin els centres educatius o AMPAs per tal de fer el pagament
  • Document que acrediti el cost de les despeses escolars.

Oberta la convocatòria de beques per a activitats esportives

BequesEsportivesSevaDel 12 de març fins al 18 de maig, els infants i joves empadronats a Seva i Sant Miquel de Balenyà nascuts entre els anys 2001 i 2015, que correspon a les edats de 3 a 17 anys, poden sol·licitar una beca per realitzar una activitat esportiva al llarg de la temporada 2018-2019.

Aquesta convocatòria d'ajuts, convocada per la Mancomunitat La Plana, té per objectiu apropar i facilitar l'accés a les activitats esportives extraescolars que s'ofereixen a nivell municipal a tots els infants i joves que hi viuen i que, per motius socioeconòmics, tenen més dificultats per accedir-hi.

Per a poder-hi optar s'ha de complimentar aquesta sol·licituddemanar hora a l'educador/a social de l'Àrea Social de la Mancomunitat La Plana, trucant al telèfon 93 812 54 45, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, i de dilluns a dijous de 15 a 17 hores.

D'acord amb la valoració de la situació econòmica i de la realitat social de l'infant-jove/família, utilitzant barems socioeconòmics, es definirà el percentatge de beca econòmica que s'atorgarà.

A la sol·licitud de l'ajut caldrà adjuntar la documentació següent:

  • Model d'instància normalitzat sol·licitant l'ajut
  • Llibre de família
  • Fotocòpia del  DNI o NIE de tots els membres de la unitat familiar majors de 14 anys
  • Volant de convivència
  • Certificat de reconeixement de disminució (si s'escau)
  • Carnet de família nombrosa i/o monoparental ( si s'escau)
  • En cas de sentència de separació o divorci, cal portar el conveni regulador on consti pensió alimentària i el règim de custòdia dels fills
  • En cas d'acolliment, cal portar document acreditatiu de qui fa l'acollida
  • Rebut del lloguer o hipoteca de l'habitatge habitual
  • Justificant d'ingressos de tots els membres de la unitat familiar:
    • 1a opció: justificants d'ingressos de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar: si es troba ocupat laboralment, portar les últimes 3 nòmines, contracte de treball i/o altres prestacions (pensions, renda garantida de ciutadania, pensions no contributives, llei de dependència, ajuts de lloguer, etc.)
    • 2a opció: Treballadors autònoms, l'última declaració trimestral IRPF
    • 3a opció: En cas d'estar a l'atur i no rebre cap prestació presentar certificat de l'OTG
    • 4a opció: Declaració de la renda de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar
    • 5a opció: En cas de no poder acreditar la situació administrativa i/o econòmica es requerirà declaració jurada de totes les persones en edat laboral de la unitat familiar
  • Certificació responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament corresponent
  • Document de l'activitat esportiva a la qual s'inscriurà l'infant o jove amb les dades bancàries de l'entitat i el cost de la mateixa
  • Informe de serveis socials, si s'escau

Contacte

Ajuntament de Seva

 C. de Dalt, 5 08553 Seva

 938 840 111

 938 840 214

seva@seva.cat

- - - - - - -

EMD SM Balenyà

 C. del Casal, s/n 08554 S.M. Balenyà

 93 812 49 42

info@smbalenya.cat

- - - - - - -

Facebook

 

Twitter

Instagram - #WebSeva