Què es pot fer i què no, en el tram 1 a Seva?
Des d'avui dilluns, 23 de novembre, a tot Catalunya s'ha entrat en el tram 1 del pla de reobertura de les activitats. Durant com a mínim les properes dues setmanes s'estarà en aquest tram de la desescalada, pel que és convenient conèixer bé totes aquelles coses que es poden fer i les que no al nostre municipi, a Seva. Així, en aquest primer tram de la desescalada, a Seva hi ha les següents mesures o afectacions:
Bars i restaurants:
- Oberts seguint normativa (fins les 21.30 hores). A les terrasses hi haurà una separació mínima de 2 metres entre taules i, a l’interior, no es podrà superar el 30% de l’aforament màxim.
Cultura:
- Els cursos de la Polivalent seguiran aturats -> Només comencen anglès, guitarra i karate per nens i joves.
- Les audicions de música i conferències musicals segueixen parades.
- El teatre s’activarà tan aviat com sigui possible.
Esport:
- El poliesportiu, el campito de tennis i l’skate seguiran tancats perquè no és possible controlar l'accés.
Joves:
- El Punt Jove obrirà quan hi hagi nova dinamitzadora.
Parcs infantils:
- El parc infantil de la Creu segueix obert fins a les 20h. La font seguirà tancada.
Trobades socials:
- Continua la limitació de 6 persones.
- Toc de queda de 22 a 06 hores.
- Confinament municipal de divendres a les 06 h a dilluns a les 06 h.
Nadal:
- No es farà el parc de Nadal.
- Per Reis, es posarà una bústia a la porta de Cal Pastor per recollir totes les cartes. La cavalcada queda pendent de les indicacions del PROCICAT.
Si d'aquí a 14 dies l’evolució dels casos positius és favorable, el Departament de Salut decidirà si es pot avançar cap al següent tram, si cal mantenir les restriccions vigents en aquell moment o si cal fer una passa enrere.
La Generalitat de Catalunya ha presentat aquest dijous al migdia el pla de desescalada per reprendre l’activitat social i econòmica d’alguns dels sectors més perjudicats en aquest darrer mes, com la restauració, la cultura o l’esport. El nou pla de desescalada es divideix en 4 trams diferents que començaran a aplicar-se a partir d’aquest proper dilluns 23 de novembre.
Cada tram durarà com a mínim dues setmanes per poder avaluar l’evolució dels casos positius i decidir, segons les xifres obtingudes, si es pot avançar cap al següent tram, si cal mantenir les restriccions vigents en aquell moment o si cal fer una passa enrere.
A partir d’aquest dilluns tota Catalunya entrarà en el tram 1, un moment en el que entraran en vigor mesures com les següents:
- Bars i restaurants poden obrir de 6 a 21.30 hores, tot i que de 18 a 21.30 hores podran servir-se sopars exclusivament. A més, a les terrasses hi haurà una separació mínima de 2 metres entre taules i, a l’interior, no es podrà superar el 30% de l’aforament màxim.
- Cinemes, teatres, auditoris i sales de concerts poden obrir amb un 50% de l’aforament, amb un màxim de 500 persones.
- Els equipaments esportius a l’aire lliure obriran al 50% d’aforament i amb control d’accés, mentre que els equipaments tancats ho faran el 30%.
- Les activitats esportives a l’aire lliure no federades es limitaran a un màxim de 6 persones.
- Els comerços amb superfícies inferiors a 800m2 poden obrir amb un 30% d’aforament màxim. Els centres comercials continuen tancats.
- En educació, es reprendran les activitats extraescolars organitzades pels centres educatius i en grups bombolla.
- El toc de queda nocturn (de 22 a 06 hores) continua vigent, així com també el confinament municipal del cap de setmana i la limitació de 6 persones com a màxim en trobades socials.