Notícies d'economia i comerç de l'Ajuntament de Seva

Ja es poden sol·licitar les ajudes de lloguer per la COVID-19

Es tracta d’una convocatòria extraordinària per ajudar pagar el lloguer de 6 mensualitats (d’abril a setembre) a famílies amb dificultats sobrevingudes per la crisi sanitària. Els ajuts s’atorgaran PER ORDRE D’ARRIBADA fins a EXHAURIR PRESSUPOST (14,5 milions).

Com es pot tramitar? 

Les sol·licituds es fan telemàticament a: https://bit.ly/3bIO8LC.

Més informació:

  • Mancomunitat (93 812 54 45)
  • Agència de l’Habitatge de Catalunya, al 900.922.841 (de 9 a 14 h).

Quins són els requisits?

1. Que qualsevol dels membres de la Unitat Familiar:

  • Passi a estar en situació d’atur
  • Expedient Temporal de Regulació d’Ocupació (ERTO)
  • Reducció de la jornada de treball per motius de cures, en cas de ser empresari
  • Altres motius que suposin pèrdua d’ingressos

2. Que tinguin residència legal a Catalunya.

3. Que el sol·licitant acrediti el pagament de la renda de lloguer dels mesos de gener, febrer i març de 2020.

4. Que el conjunt dels ingressos mensuals de la Unitat Familiar, en el mes anterior a la sol·licitud, no siguin superiors a 1.613,52 €.

  •  2.151,36€ quan la UF, tinguin a càrrec algun membre amb una discapacitat reconeguda superior del 33% (intel·lectual) o al 65% (sensorial o física) o amb una malaltia greu que l’incapaciti per a treballar.
  • 2.689,20€ si és la persona deutora principal qui pateix aquesta discapacitat. Aquests ingressos màxim es podran incrementar en 53,78€ per cada fill a càrrec o 80,67€ per fill, si la família és monoparental.

5. Que la renda de lloguer, més les despeses i subministraments bàsics de l’habitatge (llum, gas, gasoil per a la calefacció, aigua, telefonia i quota de la comunitat) resulti superior o igual al 35% dels ingressos nets de la Unitat Familiar.

6. Que el sol·licitant sigui titular d'un contracte de lloguer i que sigui el seu domicili habitual. En el cas de cotitularitat del contracte, en què el coarrendatari no formi part de la Unitat Familiar del sol·licitant, aquell també haurà d’acreditar la situació de vulnerabilitat per beneficiar-se de la totalitat de l’ajut.

 

La Mancomunitat mantindrà els ajuts al lloguer per a persones +65

El Servei d’Habitatge de la Mancomunitat la Plana vetllarà perquè les unitats de convivència que van sol·licitar una subvenció per al pagament del lloguer durant el 2019 la puguin mantenir també per aquest primer trimestre de 2020.

Des de la pròpia mancomunitat es contactarà telefònicament i per correu electrònic amb totes les persones beneficiàries per facilitar els tràmits i per tal que puguin rebre directament la subvenció.

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya vol mantenir les subvencions per al pagament del lloguer per al primer trimestre del 2020, per tal de donar resposta a les dificultats que pateixen aquests col·lectius més vulnerables, i que es poden veure agreujades amb la situació d’excepcionalitat actual deguda al coronavirus.

Treball, Afers Socials i Famílies establirà un ajut econòmic de fins a 2.000 euros per a les persones autònomes

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies establirà un ajut, en forma de prestació econòmica, de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes –persona física-, que acreditin una reducció dràstica i involuntària de la seva facturació com a conseqüència dels efectes del coronavirus en la seva activitat econòmica, i sempre que figurin d’alta en activitats de les que les autoritats sanitàries han decretat el tancament i no disposin d’altres fonts alternatives d’ingressos.

Aquest ajut compta amb un pressupost de 7,5 milions d’euros i preveu beneficiar d’unes 4.500 persones treballadores autònomes.

Per accedir a aquest ajut, les persones treballadores autònomes – persona física- hauran d’estar donades d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA), i amb domicili fiscal a Catalunya.

L’accés a l’ajut s’aconsegueix mitjançant l’acreditació de pèrdues econòmiques en el mes de març de 2020 en comparació amb el mateix mes de març de 2019.

En el cas de les persones treballadores autònomes amb una antiguitat al RETA inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana de la facturació mensual des de l’alta al RETA.

El Departament atorgarà aquest ajut pel procediment de concurrència competitiva fins a l’exhauriment de la partida pressupostària que s’hi destini, i serà incompatible amb qualsevol altre ajut destinat a la mateixa finalitat.

El Govern de la Generalitat, a través del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, ha pres aquesta decisió com a resposta urgent a les persones que configuren el Treball Autònom de Catalunya davant d’aquesta situació excepcional, que ha obligat a a diferents autoritats governatives a actuar en el confinament i aïllament de persones i activitats.

Aquest fet impacta directament, amb previsibles pèrdues econòmiques, en la prestació del servei de les persones treballadores autònomes, ja sigui per manca de possibilitat de la prestació professional personalment o pel tancament de l’espai on es duu a terme l’activitat professional.

L’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor arriba a Seva

El servei és gratuït i es prestarà dijous 25 d’abril, de 10:30 h. a 11.30 h., a la plaça de la Creu

L’Ajuntament de Seva i la Diputació de Barcelona organitzen dijous 25 d’abril (de 10:30 h. a 11.30 h.) una visita al municipi de l’Oficina Mòbil d'Informació al Consumidor. El servei és gratuït i s’instal·larà a la plaça de la Creu.

L’Oficina oferirà a càrrec de tècnics de la Diputació assessorament personalitzat en aquelles qüestions o dubtes relacionades amb l’àmbit del:

  • Consum
  • Comerç
  • Drets dels consumidors
  • Compra lloguer habitatge
  • Serveis Bancaris
  • Vehicles
  • Etiquetatge i garanties productes
  • Serveis post-venta
  • Assegurances
  • Viatges

0001

Comprar a les botigues de Seva té premi!

L’Ajuntament organitza el sorteig de dues paneres i reparteix centenars de vals de descompte per incentivar les compres als establiments de la vila


Amb la finalitat de donar impuls al comerç local durant la campanya comercial de Nadal i Reis, la regidoria de Comerç, amb la col·laboració de les botigues de la vila, organitza el sorteig de dues paneres amb productes cedits pels comerciants. També repartirà 5 vals de 20€, 60 vals de 10€, i 225 vals de 5€ per realitzar compres en els establiments comercials de Seva, així com premis específics cedits pels comerços participants.

Per participar en aquesta promoció només caldrà realitzar compres als establiments adherits, fàcilment identificables perquè disposaran d’un cartell acreditatiu. L’Ajuntament farà entrega d’unes butlletes de format “rasca” de premi instantani i els establiments participants hauran de fer entrega d’aquest rasca a cada client. Els vals s’hauran de gastar als establiments corresponents com a molt tard el dijous 28 de febrer de 2019.

La regidora de comerç, Anna Soler, ha explicat que “reafirmem el compromís al suport del comerç local per la campanya de Nadal 2018 amb aquesta iniciativa que pretén fomentar i dinamitzar el comerç local per impulsar el consum al municipi i promocionar el producte local”.

Si voleu més informació, podeu consultar les bases del projecte.

 

cartell SEVA v3 1

Més de quatre anys de Servei Local d'Ocupació i Intermediació

Seva consolida un model àgil i competitiu del mercat de treball en l'àmbit municipal i aconsegueix una major eficàcia i eficiència de les accions locals en matèria d'ocupació.

L'Ajuntament de Seva, conjuntament amb els pobles que formen part de la Mancomunitat La Plana, va crear fa més de quatre anys el Servei de Desenvolupament Local amb l’objectiu de donar suport a les persones que estan en procés de recerca de feina, així com per ajudar a les empreses en la preselecció de personal i formació segons les necessitats d’ocupació, dinamitzant així el mercat de treball local.

Aquest servei forma part de la Xarxa de Serveis Locals d’Ocupació de la província de Barcelona (XALOC), impulsada per la Diputació de Barcelona, que permet a les persones apuntades consultar a la web de la plataforma les ofertes de treball publicades.

El servei, en xifres

Al llarg d’aquest temps, Seva ha atès 165 persones demandants d’ocupació, de les quals 78 són dones i 77 són homes.

GraficSeva1

S’han gestionat 129 ofertes de feina a través de les quals s’han cobert 156 llocs de treball a Seva. La taxa de cobertura del servei a Seva és del 68%.

GraficSeva2

Actualment, 41 empreses són usuàries del servei, bé perquè fan ús del servei d’intermediació i preselecció de personal que s’ofereix, o bé per poder accedir a les diferents formacions per empreses i emprenedors que es programen al llarg de l’any.

GraficSeva3

Propostes formatives

Al llarg d’aquests més de quatre anys, s’han programat diverses formacions per a la millora de l’ocupabilitat de les persones en situació d’atur. En aquesta línia, el proper mes d’octubre començarà la tercera edició del programa 'Accions pel foment de l’ocupació', en el marc del qual s’han programat dues formacions subvencionades dirigides a persones en situació d’atur o que busquin una millora laboral.

Tal com es va fer en l’edició passada, s’ha programat un 'Curs d’ajudant de cuina per col·lectivitats', que obrirà als seus participants la possibilitat de treballar d’ajudant de cuina en residències per a gent gran, centres educatius i centres hospitalaris.

Com a novetat, enguany s’ha programat un 'Curs d’ajudant de cuina i sala', que permetrà als participants conèixer i dur a terme les funcions de cambrer per tal de treballar en el sector del turisme i l’hostaleria fent d’ajudant de cuina i sala en restaurants, bars, hotels i hostals.

Vols saber-ne més?

El dijous 13 de setembre, a les 9:30 hores, es farà una xerrada informativa a Cal Pastor per aquelles persones de Seva que hi estiguin interessades. Les inscripcions al programa es realitzaran aquell mateix dia.

L'Ajuntament informa que les places són limitades. Les persones inscrites al Servei de Desenvolupament Local tindran preferència per entrar a participar en el programa. Més informació, a www.mancoplana.cat.

Prop de 14.000 persones visiten la Festa del Bolet en la seva vintena edició

FestaBoletSeva3La carpa, una de les grans novetats d’enguany, va tenir una gran acollida, especialment els espectacles del Mag Estigman i el Conta-contes. Consulta la galeria de fotografies al perfil de Facebook de l'Ajuntament de Seva.

Una vegada més, Seva va rebre el passat diumenge 8 d’octubre la visita massiva de milers de persones, que van omplir carrers, activitats i espectacles durant la celebració de la XX Festa del Bolet. Prop de 14.000 persones van visitar la que, sens dubte, és una de les propostes gastronòmiques amb més renom de la vila i de la comarca.

Aquest any la Festa del Bolet va comptar amb la presència de 47 paradetes, de les quals més d’una desena estaven vinculades amb el món dels bolets. La resta eren de gastronomia i artesania, la majoria de botiguers, artesans i entitats del poble. Durant tota la jornada s’hi van vendre 450 quilos de bolet fresc i 1.000 cassoletes de barreja de bolets.

Anna Soler, regidora de Promoció Econòmica, va explicar que, amb el seu 20è aniversari, la Festa “arrenca la seva tercera dècada de vida amb més salut que mai. El que va començar sent una festa molt nostra, adreçada a un públic encara una mica incipient, ha esdevingut durant aquest temps una cita ineludible per als amants dels bolets d’arreu de Catalunya”. Soler també va afegir que “és un orgull que tinguem la sort, aquí a Seva, d’acollir una de les fires de referència a Catalunya pel que fa a aquest bé tan valuós”.

FestaBoletSevaLa regidora també va agrair durant la celebració de la Festa la tasca feta per tots aquells que s’han implicat en l’organització: “La Festa del Bolet la fem entre tots. Veïns i veïnes, visitants, botiguers, restaurants, artesans i membres de diverses entitats i associacions de Seva”.

Aquesta vintena edició comptava amb importants novetats respecte a les edicions passades, incorporant més activitats i més espais. L’espai més innovador va ser la carpa de demostracions, tallers i espectacles per a petits i grans. L’espectacle de màgia del Mag Estigman i el Conta-contes “Sempre quan acabo dic...” van ser les dues activitats amb més afluència de visitants.

Altres novetats destacades van ser l’exposició de cartells o la cercavila amb la txaranga Only Marching Band i amb els gegants de la Colla gegantera de Balenyà. La festa es va completar amb espectacles de pallassos, les atraccions ecològiques, un concurs de pesada de cistells, una sessió de maridatge de vi i bolets, i una demostració de doma, salt i iniciació a l’hípica.

Els guanyadors del concurs “Receptes de la Biosfera”, que repetia per segon any consecutiu després del gran èxit que va tenir en la seva primera edició, van ser Lluïsa Santanach, amb un primer plat de "mongetes seques amb bolets amb cansalada i bolets”, Anna Castellar, amb un segon plat de "cabrit al forn amb bolets", i Imma Pineda amb un “flam” de postres.

FestaBoletSeva2

Contacte

Ajuntament de Seva

 C. de Dalt, 5 08553 Seva

 938 840 111

 938 840 214

seva@seva.cat

Horaris OAC:

-De dilluns a divendres de 9,00h a 14,00h

-Dilluns i dijous de 15,30h a 19,00h

- - - - - - -

Guàrdia municipal de Seva

Whatsapp - 686 418 444

Twitter - @t686418444

vigilantnit@gmail.com

- - - - - - -

EMD SM Balenyà

 C. del Casal, s/n 08554 S.M. Balenyà

 93 812 49 42

info@smbalenya.cat

- - - - - - -

Instagram

Instagram ajuntament

Facebook

 

Twitter