La nova variant de Sant Miquel de Balenyà avança amb l’impuls de la Generalitat, la Diputació, l’Ajuntament de Seva i l’EMD
La nova variant de Sant Miquel de Balenyà continua avançant gràcies al treball conjunt de les administracions implicades. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha visitat l’inici dels treballs que impulsa la Generalitat de Catalunya per construir el nou tram de carretera, una actuació llargament reivindicada que permetrà alliberar de trànsit el nucli urbà i millorar la mobilitat del conjunt del municipi de Seva.
La nova carretera tindrà una longitud de 830 metres i enllaçarà la BV-5305 amb la BV-5303, desviant una part important del trànsit que actualment circula pel centre de Sant Miquel de Balenyà, inclosos vehicles pesants. El projecte també preveu millores ambientals i urbanes, com l’enjardinament de l’entorn de l’escola, la renaturalització de l’entorn de la Muntanyeta i actuacions de millora a la travessera actual.
Aquesta segona fase dona continuïtat al primer tram de la variant, executat per la Diputació de Barcelona, que entrarà en funcionament després del pas del Tour de França.
El projecte també inclou un accés directe a la banda nord del nucli urbà, a través del carrer Torrellebreta, que permetrà redistribuir millor el trànsit i reduir els temps de recorregut. Aquesta actuació tindrà una inversió de 350.000 euros, amb una aportació de 40.000 euros per part de l’EMD de Sant Miquel de Balenyà.
Des de l’Ajuntament de Seva i l’EMD es vol agrair el compromís de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona en una actuació estratègica per al municipi, fruit de la col·laboració institucional i de la voluntat compartida de millorar la mobilitat, incrementar la seguretat viària i pacificar el centre de Sant Miquel de Balenyà.