L’R3 afronta un tall de setze mesos que començarà el 27 de setembre
Es tracta de les obres de desdoblament del tram entre Parets i la Garriga.
El transport ferroviari de la Línia R3 estarà interromput a partir del 27 de setembre i fins al gener del 2027 per a poder portar a terme els treballs de desdoblament del tram Parets - la Garriga. Els treballs es faran en dues fases que comportaran talls en diferents trams per a cadascuna d’elles i es disposarà de servei alternatiu amb autobús.
A la primera fase de les obres, a partir del 27 de setembre, quedarà interrompuda la circulació de trens entre Montcada Bifurcació i la Garriga fins a l’abril del 2026. El tram de la Tor de Querol - la Garriga continuarà prestant servei ferroviari.
A la segona fase quedarà interrompuda la circulació de trens entre Mollet Santa Rosa i la Garriga. Aquesta fase es portarà a terme des del maig del 2026 i fins al gener del 2027.
El servei alternatiu amb autobús per fer front a aquesta interrupció de la circulació de trens tindrà com a bases principals Centelles i l’estació de Fabra i Puig a Barcelona. Des de Centelles hi haurà servei d’autobús i a Fabra i Puig hi ha trens de l’R4 i servei de l’L1 de metro. Es preveuen autobusos directes entre Centelles i Barcelona i entre la Garriga i Barcelona. També hi haurà autobusos amb parades intermèdies cada 30 minuts i amb reforços en hora punta. A la primera fase del tall hi haurà autobusos directes que aniran de Centelles a Parets i d’aquí a Barcelona. I en la segona fase del tall n’hi haurà de Centelles a Mollet Santa Rosa per connectar amb els trens.
Adjunt a aquesta notícia hi trobareu més informació: la nota de premsa amb el Pla Alternatiu de Transport (PAT), la presentació de les obres de desdoblament de la línia R3 i les actuacions a la línia.