Nova oferta de formació gratuïta per a empreses i persones emprenedores d’Osona

Dilluns, 14 de setembre de 2026

Les entitats de promoció econòmica de la comarca d’Osona tornen a unir esforços per oferir un programa conjunt de formacions adreçat a empreses, persones autònomes i emprenedores.

La programació del segon semestre de 2026 inclou sessions presencials a Vic, el Lluçanès, Tona i Centelles, així com diverses formacions en línia. L’objectiu és proporcionar eines i coneixements que permetin millorar les habilitats empresarials, reforçar la gestió dels negocis i afrontar els nous reptes del teixit productiu.

Entre els continguts programats hi ha formacions sobre aspectes fiscals i comptables, intel·ligència artificial aplicada als negocis, organització de l’activitat comercial, estratègia empresarial, emprenedoria femenina, comunicació de marca, factura electrònica, captació de clients i gestió financera.

Programació:

Setembre

  • 16 i 18 de setembre, a Vic: Aspectes fiscals i comptables que les persones autònomes han de conèixer sobre el seu negoci.
  • 21 i 28 de setembre i 6 d’octubre, al Lluçanès: programa Reset Estratègic.
  • 24 de setembre, en línia: Com aprofitar la intel·ligència artificial per impulsar el teu negoci i augmentar el benefici.
  • 28 de setembre, a Vic: Com organitzar la teva activitat comercial per vendre més. Metodologia i eines per captar, gestionar i fidelitzar clients.

Octubre

  • 14 i 21 d’octubre, en línia: Emprendre en femení.
  • 19 d’octubre, a Vic: La teva comunicació diu el que la teva marca és? Alinea-les amb una estratègia de contingut efectiva.
  • 20 d’octubre, en línia: La factura electrònica. Tot el que has de conèixer.
  • 22 i 29 d’octubre, en línia: Com captar clients d’alt valor.

Novembre

  • 5, 12 i 24 de novembre, a Tona: programa Reset Estratègic.
  • 9 de novembre, a Centelles: Informa’t de totes les novetats per a autònoms i autònomes.
  • 11 i 18 de novembre, a Vic: Costos, marges i beneficis. Per què no és el mateix facturar que guanyar diners?
  • 26 de novembre, en línia: 5 errors financers habituals i 10 idees per reduir despeses del teu negoci.

Totes les formacions són gratuïtes, però les places són limitades i cal inscriure-s’hi prèviament. Les persones interessades poden participar en qualsevol de les sessions programades als diferents municipis d’Osona.

Les inscripcions es poden formalitzar a través del web de la Mancomunitat La Plana.

Per a més informació, es pot contactar amb Tina Arisa, a tina.arisa@mancoplana.cat, o amb Aloma Terradellas, a aloma.terradellas@mancoplana.cat

Darrera actualització: 14.09.2026 | 17:15