Seva arriba als 68 usuaris al servei de teleassistència

Divendres, 31 de gener de 2025

Una prestació bàsica pensada per ajudar persones dependents davant de qualsevol emergència que es produeixi a la llar.

El nombre d'usuaris adherits al Servei Local de Teleassistència a Seva ha arribat aquest 2024 quasi a la setantena, fet que consolida encara més un servei pensat especialment per atendre amb urgència aquelles emergències que puguin patir persones dependents o amb discapacitats a la llar. Aquest servei al  nostre municipi neix de la col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Seva, que fan front al 100% del cost que suposa en un percentatge del 47% i 53%, respectivament. Enguany, el consistori ha registrat un total de 68 usuaris i usuàries en aquest servei, fet que ha suposat un import total de  5.300,74 euros al cap de l'any.

El Servei de Teleassistència consisteix en la instal·lació d’un aparell molt senzill a l’habitatge de l’usuari, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d’urgència simplement prement un botó. Els usuaris el porten sempre amb ells, fet que els permet  contactar amb un equip d'atenció les 24 hores del dia, els set dies de la setmana. 

És un servei permanent, funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any, amb la finalitat principal d'ajudar les persones grans amb discapacitat o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili, amb seguretat, i també  reduir el risc d’aïllament. A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de manera preventiva mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària. El poden demanar totes aquelles persones de 75 anys o més o bé aquelles persones majors d’edat i menors de 75 anys amb una resolució de dependència i persones amb certificat de discapacitat expedit per la Generalitat.

Darrera actualització: 30.01.2025 | 14:57