Seva reclama al Departament de Salut millores en el servei del CAP

Dilluns, 2 de gener de 2023 a les 10:00

L’Ajuntament de Seva ha sol·licitat al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya millores en el servei que presta el Centre d’Atenció Primària (CAP).

Ho ha fet a través d’una carta adreçada a la nova subdirector a de la regió sanitària de la Catalunya Central, Alba Oms, en la qual es sol·licita poder mantenir-hi una reunió per exposar la precarietat sanitària existent en la nostra comarca i que afecta directament el nostre CAP.

La situació de l’ambulatori, derivada de la retallada de recursos que ha patit durant la darrera dècada, s’ha fet més evident amb la situació de pandèmia. En la missiva també s’informa del coneixement per part del consistori del descontentament persistent que hi ha envers el funcionament del CAP per part dels veïns i veïnes. La carta destaca la cons-tant disminució de la prestació del servei sanitari degut a la falta de personal, la continuïtat del servei de pediatria i la pèrdua d’especialitats. Aquesta fets, tal i com reclama el consistori, fa que el servei de prestació no correspongui a un servei essencial i bàsic per a la nostra ciutadania i la població veïna d’El Brull.

Des de l’Ajuntament apunten que en els últims anys s’ha experimentat una davallada en la prestació del servei, amb la reducció dels dies d’obertura i cobertura de personal. Aquesta desatenció inacceptable s’ha fet evident durant tot l’any però sobretot la nostra ciutadania s’ha vist

afectada en temporada d’estiu, quan més augmenta la població per ocupació de segones residències. Això comporta uns inconvenients a gran part de la població, però sobretot a la ciutadania de més edat, obligant-los a desplaçar-se al CAP de Tona, centre de referència ubicat a 15 minuts amb transport privat motoritzat; provocant que en molts casos sigui inaccessible aquest servei/dret bàsic per al ciutadà.

 

Un altre fet detectat és la falta de serveis especialitzats que de mica en mica ha anat minvant amb el pas dels anys des de l’obertura del nostre CAP. S’han disminuït les hores de visita del metge de capçalera i d’infermeria, per no esmentar el descontentament que tenen les famílies amb les poques hores de servei i les variacions constants dels especialistes en pediatria.

Paral·lelament, l’alcaldessa, Maria Ana Pineda, i el Regidor Pol Barnils es van reunir el passat dimecres 16 de novembre, amb la direcció del CAP de Tona per exposar el cas i buscar solucions conjuntes per millorar el servei. Ara el consistori està pendent d’una reunió amb la conselleria per poder posar fil a l’agulla i aconseguir el servei que els sevadans i les sevadanes es mereixen.

Darrera actualització: 27.12.2022 | 15:46