Tres nous contenidors per recollir oli usat a Seva

Dimarts, 15 de juliol de 2025

El municipi se suma a la campanya iniciada per la Mancomunitat La Plana, pensada per millorar la recollida selectiva.

Coincidint amb el Dia Mundial del Medi Ambient, l’Ajuntament de Seva va sumar-se a la nova campanya de la Mancomunitat La Plana per millorar la recollida d’oli domèstic i fomentar l’economia circular.

Una de les principals novetats a Seva va ser la substitució dels antics contenidors taronges per uns de nous, metàl·lics i de color gris, gestionats directament per la Mancomunitat. A Seva, aquests nous contenidors es van instal·lar a tres punts: la plaça dels Esports, l’àrea d’emergència Els Roures i l’àrea d’emergència El Pinós.

Els nous contenidors estan pensats perquè els veïns hi puguin dipositar oli vegetal domèstic (com ara d’oliva, gira-sol o de conserva), sempre dins d’una ampolla de plàstic ben tancada. No s’hi pot tirar oli de motor ni olis o greixos d’origen animal.

Per facilitar el reciclatge, a partir del 30 de juny es van començar a repartir embuts gratuïts a les tres deixalleries –Malla, Taradell i Aiguafreda– així com també al nostre  Ajuntament. Per recollir-los, caldrà presentar una butlleta que es farà arribar a totes les llars. Aquesta acció forma part d’una campanya més àmplia que busca millorar la gestió dels residus i reforçar el compromís ambiental del municipi.

Darrera actualització: 14.07.2025 | 11:28