Comunicació urbanÃstica per a l’execució d’obres i/o canvi d’ús a no residencial amb responsabilitat tècnica
Fitxa del tràmit
Per comunicar prèviament l’execució d’obres que no estan subjectes a llicència urbanística però que atesa la seva complexitat requereixen la intervenció d’un tècnic o tècnica competent que signi la documentació i dirigeixi les obres.
El detall de les actuacions urbanístiques subjectes a aquest tipus de comunicació prèvia el podeu consultar en l ’apartat “Descripció” d’aquesta fitxa, desplegant la pestanya “Més informació”.
+ Més informació:
Descripció
Estan subjectes a la presentació d’aquest tipus de comunicació prèvia les actuacions que es detallen a continuació:
- Obres d’ampliació, reforma, modificació o rehabilitació sobre edificis existents (1):
- Que afectin els fonaments o elements estructurals i que no requereixen l’elaboració de projecte tècnic.
- Que afectin el volum o les superfícies construïdes i que no requereixen l’elaboració de projecte tècnic.
- Que afectin el nombre d’habitatges, establiment o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu independent i que no requereixen l’elaboració de projecte tècnic.
- Obres de demolició total o parcial de construccions auxiliars o instal·lacions existents que no requereixen l’elaboració de projecte tècnic.
- Les intervencions parcials sobre els edificis existents que tinguin elements catalogats o protegits, quan les obres no afectin l’element catalogat o protegit.
(1) Les intervencions sobre edificis existents que estan subjectes a comunicació prèvia són aquelles que, d’acord amb l’article 2 de la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l‘edificació, no requereixen la elaboració d‘un projecte tècnic.
- Canvis d’ús a un no residencial:
- El canvi d’ús dels edificis i les instal·lacions, excepte a un ús residencial.
- Actuacions a l’exterior dels edificis, dels solars o en finques no edificades:
- Instal·lació d’hivernacles o instal·lacions similars amb murs perimetrals de menys d’un metre d’alçària.
- La construcció de murs i tanques amb excavació per a nous fonaments.
- Mitjans auxiliars de la construcció o instal·lació d’elements auxiliars d’obres:
- Instal·lació de grues de construcció quan no es considerin mitjans auxiliars per a l’execució d’unes obres que estiguin emparades en una llicència o comunicació prèvia vigent.
- Execució de cales, pous o sondejos que s ’ajustin a les condicions generals d’ocupació de via pública i que no estiguin emparades en llicència o comunicació urbanística vigent.
- Actuacions preparatòries a les obres de construcció que s ’ajustin a les condicions generals d ’ocupació de via pública i que no estiguin emparades en llicència o comunicació prèvia vigent (instal·lació de casetes, barraques provisionals d’obra, sitges o similars).
- Instal·lacions i serveis tècnics:
- Les instal·lacions de producció d’energia elèctrica mitjançant panells solars fotovoltaics de potència generada superior als 10 KW, en els termes que estableix la normativa urbanística.
- Les obres de connexió, substitució, sondatges de comprovació i reparació d’avaries de les d ’infraestructures de serveis tècnics (excepte les infraestructures de telecomunicacions).
- Altres:
- Totes aquelles altres actuacions subjectes al règim de comunicació prèvia no previstes als paràgrafs anteriors però assimilables en quant a entitat i naturalesa que, pel seu abast o per les seves característiques, requereixen la intervenció d’un tècnic tècnica competent.
- Les construccions i instal·lacions de nova planta que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació que no tinguin caràcter residencial ni públic i que es desenvolupin en una sola planta.
Documentació que cal aportar
- Instància genèrica.
- Model normalitzat Comunicació urbanística per a l’execució d’obres i canvi d’ús a no residencial amb responsabilitat tècnica.
- Justificació acreditativa que s’ha realitzat el pagament de la taxa corresponent. Compte bancari Ajuntament de Seva: BBVA ES04 0182 6035 41 0201559075.
- Projecte tècnic d’obres o documentació tècnica, segons escaigui.
- Estudi de gestió de residus de la construcció, si escau.
- Documents d’acceptació de residus de la construcció i/o demolició i justificant del dipòsit de la garantia signats per un gestor de residus autoritzat.
- Documents d’acceptació de la direcció facultativa de les obres i de la coordinació de seguretat i salut de les obres, si escau.
- Estudi de seguretat i salut o estudi bàsic, segons correspongui, signat per tècnic o tècnica competent.
Qui la pot demanar
La persona interessada o el seu representant degudament acreditat/da.
Canals de tramitació
Per mitjans electrònics o presencial.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les administracions públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mòbil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial.
Període de l’any en què es pot demanar
Es pot presentar en qualsevol moment.
Requisits previs
- Les actuacions que es comuniquen han de ser compatibles amb la normativa i el planejament urbanístic aplicable.
- Disposar del projecte tècnic d’obres o de la documentació tècnica corresponent signada per un tècnic o tècnica competent.
- Pels actes comunicats que requereixin informes o autoritzacions prèvies d’acord amb alguna normativa sectorial, la persona interessada ha de disposar del corresponent informe o autorització, aportant-los juntament amb la comunicació prèvia o indicant les referències necessàries perquè l’Ajuntament els pugui obtenir.
- Haver fet el pagament dels tributs associats a aquest tràmit.
Preu
Article 6.2. Comunicació prèvia d’obres (amb o sense projecte tècnic) |
40,00 € |
Compte bancari Ajuntament de Seva: BBVA ES04 0182 6035 41 0201559075
Ordenança Fiscal núm. 4. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres
Article 8. Tipus de gravamen |
3,50% sobre el cost real i efectiu de la construcció, instal·lació o obra |
Vegeu Bonificacions de l'Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO)
Normativa
Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.
Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.
Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s ’aprova el Codi Tècnic de l’Edificació (CTE).
Llei 39/2015, d’1 d ’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Termini de resolució
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada en el Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot dur a terme els actes comunicats, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen i la documentació presentada.
Silenci administratiu
No opera.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu (atès que no hi ha resolució com a les llicències urbanístiques, s’entén que només operen en el cas de requeriment d’esmena o de declaració de la ineficàcia de la comunicació prèvia sol·licitada).
Altra informació d’interès
La comunicació és el document subscrit per la persona interessada amb què es posa en coneixement de l’Ajuntament els actes que pretén dur a terme i que s’hi especifiquen.
La presentació de la comunicació acompanyada de la documentació exigida, habilita la persona interessada per executar els actes que s’hi descriuen i faculta l’Ajuntament per a la seva comprovació i control.
La presentació de la comunicació no atorga a la persona interessada facultats sobre el domini públic, els serveis públics o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.
Amb caràcter general, l’Administració està facultada per verificar la conformitat de les dades que es contenen en aquest formulari. Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació o de la documentació presentades es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per dur a terme l’acte comunicat, es podrà iniciar un procediment de requeriment d’esmena.
L’Ajuntament podrà incorporar l’acte comunicat en un pla d’inspecció per verificar el compliment dels requisits i la normativa urbanística i sectorial aplicable.
Les comunicacions prèvies relatives a l’execució d’obres no són vàlides si no indiquen els terminis màxims per començar-les i per acabar-les en proporció a la seva entitat i d’acord amb el que estableixin les ordenances municipals. Si transcorren els terminis màxims indicats en una comunicació prèvia per començar o acabar les obres sense que hagin estat iniciades o finalitzades, la persona interessada resta inhabilitada per començar-les o continuar-les, segons correspongui.